اعمال جراحی زیبایی چشم

جراحی پلاستیك و عمل زیبایی پلك
همانطور که گفته شد ، عمل بلفاروپلاستی یا عمل پلک ، نوعی از جراحی بر روی پلک چشم میباشد که در آن ، پلک چشم ، بازسازی و ترمیم میشود. به بیانی دیگر بلفاروپلاستی عملیست که در آن با ترمیم ناهنجاری ها ، ضعف ها و نواقص پلک های اطراف چشم ، هم افتادگی پلک درمان شده ، و هم پف و چین و چروک زیر چشم برداشته میشود.
جراحی زیبایی پلک (blepharoplasty ) یک روش جراحی است که از نظر پزشکی ضروری نیست و صرفاً برای بهبود ظاهر شما انجام می شود. برای اغلب مردم ، عمل پلک (بلفاروپلاستی) یک عمل جراحی پلاستیك برای زیبایی صورت محسوب میشود . البته این عمل تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی و شادابی چهره دارد و تاثیر نگاه را ، بسیار بیش از پیش میکند . اما در برخی موارد هم ، بلفاروپلاستی یک جراحی درمانی محسوب میشود.خصوصا در زمانی که افتادگی پلک فوقانی، میدان دید چشم را کم کرده باشد. در این صفحه به مطالبی پیرامون مشکلات پلک و درمان آنها با این روش از عمل میپردازیم.
چه کسانی میتوانند عمل پلک انجام دهند؟
1- این عمل معمولا بر روی افرادی با سن بالاتر از 30 سال انجام میشود. اما گاهی مشکلات ارثی افتادگی پلک و یا پف چشم باعث میشود که در سنین پایین تر هم انجام شود.
2- در چشمهای برخی افراد شیار پلک بالا بدرستی تشکیل نشده است . لذا این افراد چشمانی شبیه به چشمان چینی ها و ژاپنی ها دارند. این افراد هم کاندیدای عمل بلفاروپلاستی هستند. (عمل Oriental blepharoplasty )
3- جراحی پلک برای جوانسازی پلکها در افراد مسن هم بکار میرود که یک عمل زیبایی محسوب میشود. (Blepharoplasty regurgitation)
4- این عمل برای ترمیم شلی بیش از اندازه ی پلک بالا و پایین چشم هم انجام میپذیرد . در این جراحی پلک ، عملکرد پلکها اصلاح میشود. به این مدل از عمل پلک هم Functional Blepharoplasty میگویند.
آیا جراحی بلفاروپلاستی نیاز به بیهوشی دارد؟
معمولا بلفاروپلاستی به صورت سرپایی انجام شده و حتی نیازی به بستری شدن هم ندارد . این عمل معمولا نیاز به بیهوشی نداشته ، تحت بی حسی موضعی انجام می شود . این سبب میشود که خطرات و عوارض بیهوشی در این عمل وجود نداشته باشد. پس نیاز نیست برای این عمل استرس خاصی داشته باشید.
در بعضی موارد هم این عمل زیبایی ، نیاز به اعمال جراحی ديگري در کنار خود دارد. عملهایی از قبیل فیکس کردن ابرو , لیفت ابرو , فیکس کردن غده اشکی , پیوند چربی , بوتاکس و... که در مشاوره با پزشک ، تمام جزییات مد نظر قرار گرفته و بشما گفته خواهد شد. اما اگر نیاز باشد این عمل برای کودکان انجام شود ، آنگاه از بیهوشی برای جراحی استفاده خواهد شد.
دلایل ایجاد پف چشم
عمل پف چشم: عوامل مختلفی باعث ایجاد پف چشم می شوند که از جمله این عوامل می توان به بیماری های داخلی مانند مشکلات کلیوی، کبدی و مشکلات تیروئیدی اشاره کرد.
در صورتی که پف چشم به دلیل مشکلات داخلی بدن مثل مشکلات قلبی و تیروئیدی نباشد، می توان با استفاده کردن از کرم های ضد آفتاب آن را برطرف کرد. این کرم ها در مواقعی تاثیر میگذارند که پف چشم در مراحل اولیه باشد که در اینصورت باعث کمتر شدن پف چشم می شوند. اما در مواقعی که این پف حاد باشد، کرم های ضد آفتاب بی تأثیر خواهند بود و حتما باید برای برطرف کردن آن عمل پف چشم انجام داد. درحین عمل پف چشم با سوزاندن یا درآوردن چربی ها در ناحیه زیر چشم می توان پفی چشم را از بین برد.
عوامل بوجود آورنده پف چشم
پف چشم در خیلی از افراد ممکن است ایجاد شود و به جز یکی دو مورد خاص، در بقیه موارد پف چشم به هر دلیلی ایجاد شده باشد، قابل درمان می باشد. از عوامل بوجود آورنده پف چشم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
۱-کمبود مایعات
۲-مصرف زیاد نمک
۳-کمبود خواب
۴- استرس و نگرانی بالا
۵- آلرژی هایی که با ریزش اشک چشم و عطسه همراه هستند
۶- تغییرات هورمونی بدن در دوران بارداری و قاعدگی
۷- گریه های طولانی مدت
۸-بالا رفتن سن و پیری
البته در مواردی که پف چشم ناشی از کهولت سن باشد قابل درمان نخواهد بود. نحوه ایجاد شدن پف زیر چشم
چشم در داخل جمجمه در فضایی به نام کاسه چشم یا اربیت قرار دارد. لایه بافتی کشیده شده از گوشه کاسه چشم تا پلک سپتوم، کاسه چشم نامیده می شود. چربی کاسه چشم، که اطراف چشم‌ها و زیر سپتوم قرار دارد، نقش محافظت از کره چشم را در کاسه چشم بر عهده دارد. برجسته شدن چربی کاسه چشم به خاطر عواملی مثل افزایش چربی و باریک شدن سپتوم، پفی چشم را سبب می شود. البته در برخی موارد این برجستگی ارثی بوده و شروع آن از دوران نوجوانی می باشد.
چشم ها در اثر بالا رفتن سن، دچار افتادگی پلک، خستگی یا پف زیر چشم می شوند که این مشکلات بر ظاهر فرد تاثیر میگذارند. چربی بیش از حد، چین و چروک و افتادگی پلک می تواند باعث بوجود آمدن پف چشم شود و ظاهر فرد را خسته و پیر نشان دهد. شل شدگی و از دست رفتن قوام پوست در قسمت پلک بالا باعث چین خوردگی و آویزان شدن پوست اضافی پلک شده و سبب می شود چربی بیرون زده شود و به صورت پف آشکار گردد. جراحی پلک باعث از بین رفتن پف پلک بالا و پایین می گردد، عمل پف چشم و جراحی بالا کشیدن پلک فوقانی زیبایی و جوانی زیادی را برای چهره فرد به ارمغان می آورد.
درهنگام ایجاد پف زیر چشم، گذاشتن کمپرس سرد در محل پف، می تواند سبب بهتر شدن پف چشم شود. اما اگر با انجام این کار پف چشم از بین نرفت نباید نگران شد چرا که امروزه از انواع روش های عمل پف چشم می توان برای از بین بردن این پفی استفاده کرد. از یکی از بهترین روش های درمان پف زیر چشم اسفاده از روش لیزر درمانی می باشد.
علت استفاده از لیزر برای درمان پف زیر چشم
از بین روش های مخلف درمان پف چشم، لیزر درمانی روش فوق العاده ای می باشد البته به شرطی که شرایط جسمانی فرد مناسب باشد و مبتلا به بیماری خاصی نباشد. البته باید متخصص تشخیص دهد که بیمار برای از بین بردن پف زیر چشم از کدام روش درمانی استفاده کند. بنابراین حتما باید قبل از اقدام به لیزر درمانی برای برطرف کردم پف زیر چشم با یک متخصص با تجربه مشورت نمایید.
چه افرادی برای درمان پف زیر چشم با لیزر، مناسب هستند ؟
در حالت کلی کاندیدای مناسب برای عمل پف چشم با لیزر کسانی هستند که از سلامت جسمی کافی برخوردار باشند و واقع بین باشند و از نتیجه عمل پف چشم انتظار معقولی داشته باشند. افرادی که داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند، نباید از عمل پف چشم برای درمان استفاده کنند. معمولا افراد میانسال و مسن ابن روش درمانی(عمل پف چشم) را انتخاب می کنند.
عمل پف چشم به روش کلاسیک
از روش هایی که برای درمان پف زیر چشم استفاده می شود عمل پف چشم می باشد که یک روش کلاسیک به شمار می رود. برای اینکه فردی بتواند این عمل پف چشم را انجام دهد باید شرایط جسمانی لازم را داشته باشد و از نتیجه عمل پف چشم انتظارات معقولی داشته باشد. در این روش عمل پف چشم، پوست هلالی و چربی هایی که زیر آن قرار دارند برداشته می شوند. در حین عمل پف چشم برش کوچکی روی پوست اطراف چشم ایجاد می کنند و در مرحله بعد چربی اضافه و پوست برجسته شده زیر چشم را بر می دارند. محل برش در هنگام عمل پف چشم باید روی پلک و روی خطوط طبیعی صورت ایجاد گردد. درخیلی از مواقع برای رفع پف زیر چشم نیاز است که در هر دو پلک پایین و بالا برش ایجاد شود.
برای اینکه در عمل پف چشم جای زخم به حداقل برسد، جراح باریکه ای از چربی اضافی را بر می دارد. در عمل پف چشم، محل برش را پس از برداشته چربی و پوست اضافه، با استفاده از یک نخ مخصوص بخیه می زنند، در عمل پف چشم هنگام بخیه زدن، جراح سعی می کند کمترین اسکار ایجاد شود. بخیه ها را بعد از یک هفته از عمل پف چشم برمی دارند و سپس بیمار قادر خواهد بود فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرد. در عمل پف چشم حتما باید بیمار یک روز بستری شود. این روش عمل پف چشم برای کسانی که همزمان می خواهند پف و حلقه های کبود زیر چشم برطرف شود و هم بدنبال آن چشم ها درشت شوند، امکان پذیر می باشد.
مزایای عمل پف چشم در قسمت پایین
عمل پف چشم باعث زیباتر شدن شدن چهره و افزایش اعتماد به نفس می گردد. ظاهر خسته چهره توسط عمل پف چشم از بین می رود و باعث سرحال دیده شدن چهره می گردد.
عمل پف چشم سبب می شود چشم ها و صورت آرایش پذیری بهتری داشته باشند.
عمل پف چشم معمولا باعث بهتر شدن بینایی فرد می گردد.
عمل پف چشم سبب از بین رفتن علائم پیری زودرس می گردد.
افتادگی پلک (Ptosis ) چیست؟
افتادگی پلک به فرو افتادن پلک فوقانی در یک یا هر دو چشم اشاره دارد. ممكن است میزان آن كوچك بوده و ممكن است به وضوح قابل مشاهده باشد، افتادگی پلک می تواند در چشم کودکان و بزرگسالان وجود داشته باشد و معمولا به دلایل مختلفی مانند بالارفتن سن رخ می دهد.
علل افتادگی پلک چیست؟
افتادگی پلک می تواند در هنگام تولد (افتادگی پلک مادرزادی) بوجود بیاید و یا به علت بالا رفتن سن ایجاد گردد، همچنین آسیب و یا عوارض بعد از جراحی آب مروارید و یا سایر جراحی های اصلاح بینایی ممکن است باعث بروز این بیماری گردد. این وضعیت می تواند ناشی از مشکل عضلات چشم در بلند کردن پلک باشد. گاهی اوقات آناتومی صورت فرد باعث می شود مشکلاتی در عضلات بالابرنده پلک ها بوجود بیاید. تومورهای چشم، اختلالات عصبی یا بیماری های سیستماتیک مانند دیابت، میتوانند از علل دیگر این عارضه باشند.
علائم و نشانه های افتادگی پلک چیست؟
واضح ترین نشانه افتادگی پلک، پایین تر بودن پلک ها از حالت نرمال است. علاوه بر مشکلات زیبایی، بسته به مقدار فرو افتادگی پلک ها، ممکن است افراد مبتلا به افتادگی پلک دچار مشکلات بینایی نیز شوند. در این حالت اغلب بیماران برای رسیدن به دید مناسب صورت خود را به بالا متمایل می کنند یا با بالا بردن ابروی خود سعی می کنند تا میدان دید مناسبی بدست آورند .
میزان این عارضه در افراد مختلف متفاوت است. اگر فکر می کنید ممکن است دچار افتادگی پلک باشید ، عکس جدیدی از صورت خود را با یکی از عکسهای 10 یا 20 سال پیش مقایسه نمایید و به احتمال زیاد تفاوت در پلکهایتان را مشاهده خواهید نمود.
فواید جراحی افتادگی پلک :
حذف چین و چروک های ظریف
بهبود بافت و شادابی پوست پلک
از بین رفتن پف بالا و پایین چشم
درمان سیاهی دور چشم
درمان افتادگی پلکها
از بین رفتن پوست اضافی اطراف پلک
خاصیت بوتاکس این است که عضلات را فلج می کند و یا از حرکت آنها می کاهد. از این خاصیت می توان در پزشکی و برای جوانسازی استفاده کرد. به این صورت که پس از تزریق بوتاکس، از حرکت عضلات و ماهیچه ها کاسته می شود، بنابراین دیگر حرکت نمی کنند و چین و چروکی به وجود نخواهد آمد.
بوتاکس و تاثیرات آن بر بدن
و اما تاثیرات بوتاکس بر بدن: از تاثیرات خوب آن می توان از بین بردن چین و چروک را نام برد. اما تاثیرات بد: پس از تزریق، شما دیگر قادر نخواهید بود که احساسات و عواطف خود را در چهره تان نشان دهید! البته بطور موقت. همچنین پس از تزریق ممکن است ناحیه تزریق، کمی درد کند و کوفته شود که این مشکل طبیعی بوده و در طی زمان کوتاهی حل خواهد شد. در کل تزریق بوتاکس، عوارض ماندگاری ندارد.
بوتاکس چگونه ساخته می شود؟
همان طور که گفته شد، این ماده نوعی سم است و تعجبی ندارد که بدانید بوتاکس را یک نوع باکتری به نام کلوستریدیوم بوتولینوم تولید می کند. در اوایل قرن 19، یک بیماری کشنده کشف شد که از خوردن سوسیس به وجود می آمد. بعد ها معلوم شد که این بیماری به دلیل باکتری کلوستریدیوم بوتولینوم است. بعد از این واقعه، این باکتری کشف شد و سم آن با نام بوتولوس که معادل کلمه سوسیس است نام گذاری شد.
بیشترین کاربرد بوتاکس در چه نواحی از بدن می باشد؟
ممکن است که خودتان هم بدانید که از تزریق بوتاکس، بیشتر در ناحیه پیشانی و برای از بین بردن خطوط اخم استفاده می شود. همچنین می توان از آن در ناحیه کنار چشم نیز استفاده کرد. این دو، مکان هایی هستند که برای تزریق این ماده، بهترین هستند و بر اساس تجربه، تزریق در ناحیه پیشانی و کنار چشم، بیشترین بازده را دارد.
همچنین می توان از تزریق این ماده در دیگر نقاطی مانند: خطوط زیر چشم، خطوط خنده، اطراف لب و همچنین خط های زیر لب و کنار لب نیز استفاده کرد. از بوتاکس می توان برای بالا بردن ابرو ها نیز استفاده کرد. گرچه تزریق در این نواحی که ذکر شد، عوارض بیشتری را به همراه دارد و سخت تر هم هست. برای تزریق بوتاکس در نواحی به جز پیشانی و کنار چشم، باید حتما، از یک پزشک متخصص و مجرب استفاده کنید. اگر این موضوع رعایت نشود، امکان لطمه زدن به سلامتی شما و عوارض شدید هم وجود دارد.
کاربرد های تزریق بوتاکس
بوتاکس چگونه عمل می کند؟
دلیل به وجود آمدن چین و چروک همان طور که می دانید، حرکت بیش از حد ماهیچه ها و جمع شدن پوست است که در طی گذر زمان، باعث به جا ماندن رد آن و به وجود آمدن چین و چروک می شود. بنابراین اگر بتوان حرکت ماهیچه ها را کم کرد، چین و چروک آشکار نخواهند شد و صورتی زیبا و جوان خواهید داشت. بوتاکس همین کار را انجام می دهید. این ماده و سم قوی، پس از انجام تزریق، ماهیچه ها را فلج می کند و آنها را از حرکت اضافی که منجر به آشکار شدن و یا به وجود آمدن چین و چروک می شود، باز می دارد.
ابتدا باید دانست که بوتاکس چیست؟ خاصیت بوتاکس این است که عضلات را فلج می کند و یا از حرکت آنها می کاهد. از این خاصیت می توان در پزشکی و برای جوانسازی استفاده کرد. به این صورت که پس از تزریق بوتاکس، از حرکت عضلات و ماهیچه ها کاسته می شود، بنابراین دیگر حرکت نمی کنند و چین و چروکی به وجود نخواهد آمد.
تمام چیزهایی که لازم است درباره بوتاکس بدانید بوتاکس و تاثیرات آن بر بدن
و اما تاثیرات بوتاکس بر بدن: از تاثیرات خوب آن می توان از بین بردن چین و چروک را نام برد. اما تاثیرات بد: پس از تزریق، شما دیگر قادر نخواهید بود که احساسات و عواطف خود را در چهره تان نشان دهید! البته بطور موقت. همچنین پس از تزریق ممکن است ناحیه تزریق، کمی درد کند و کوفته شود که این مشکل طبیعی بوده و در طی زمان کوتاهی حل خواهد شد. در کل تزریق بوتاکس، عوارض ماندگاری ندارد.
بوتاکس چگونه ساخته می شود؟
همان طور که گفته شد، این ماده نوعی سم است و تعجبی ندارد که بدانید بوتاکس را یک نوع باکتری به نام کلوستریدیوم بوتولینوم تولید می کند. در اوایل قرن 19، یک بیماری کشنده کشف شد که از خوردن سوسیس به وجود می آمد. بعد ها معلوم شد که این بیماری به دلیل باکتری کلوستریدیوم بوتولینوم است. بعد از این واقعه، این باکتری کشف شد و سم آن با نام بوتولوس که معادل کلمه سوسیس است نام گذاری شد.
بیشترین کاربرد بوتاکس در چه نواحی از بدن می باشد؟
ممکن است که خودتان هم بدانید که از تزریق بوتاکس، بیشتر در ناحیه پیشانی و برای از بین بردن خطوط اخم استفاده می شود. همچنین می توان از آن در ناحیه کنار چشم نیز استفاده کرد. این دو، مکان هایی هستند که برای تزریق این ماده، بهترین هستند و بر اساس تجربه، تزریق در ناحیه پیشانی و کنار چشم، بیشترین بازده را دارد.
همچنین می توان از تزریق این ماده در دیگر نقاطی مانند: خطوط زیر چشم، خطوط خنده، اطراف لب و همچنین خط های زیر لب و کنار لب نیز استفاده کرد. از بوتاکس می توان برای بالا بردن ابرو ها نیز استفاده کرد. گرچه تزریق در این نواحی که ذکر شد، عوارض بیشتری را به همراه دارد و سخت تر هم هست. برای تزریق بوتاکس در نواحی به جز پیشانی و کنار چشم، باید حتما، از یک پزشک متخصص و مجرب استفاده کنید. اگر این موضوع رعایت نشود، امکان لطمه زدن به سلامتی شما و عوارض شدید هم وجود دارد.
بوتاکس چگونه عمل می کند؟
دلیل به وجود آمدن چین و چروک همان طور که می دانید، حرکت بیش از حد ماهیچه ها و جمع شدن پوست است که در طی گذر زمان، باعث به جا ماندن رد آن و به وجود آمدن چین و چروک می شود. بنابراین اگر بتوان حرکت ماهیچه ها را کم کرد، چین و چروک آشکار نخواهند شد و صورتی زیبا و جوان خواهید داشت. بوتاکس همین کار را انجام می دهید. این ماده و سم قوی، پس از انجام تزریق، ماهیچه ها را فلج می کند و آنها را از حرکت اضافی که منجر به آشکار شدن و یا به وجود آمدن چین و چروک می شود، باز می دارد.
تاثیرات بوتاکس تا چه مدتی دوام می آورد؟
مطمئنا هیچ کس دوست ندارد که صورتی داشته باشد که عضلات آن به هیچ وجه حرکت نکنند و نتواند عواطف و احساسات خود را با استفاده از علائم پیرازبانی و زبان بدن بیان کند. به طور مثال شما به هیچ وجه دوست ندارید که وقتی در حال خنده هستید، صورت شما ثابت بماند و هیچ حرکتی نکند و در نتیجه خنده شما معلوم نشود و دیگران فقط از روی صدای خنده، به خندیدن شما پی ببرند! بنابراین اگر بوتاکس تاثیر همیشگی داشت، هیچ فردی از آن استفاده نمی کرد و در زمینه زیبایی و جوانسازی تا این حد محبوب نمی شد.
تاثیر بوتاکس از دو تا شش ماه خواهد بود و پس از این مدت، به خاطر ترشح ماده ای به نام اسید کولین، عضله دوباره شروع به تکان خوردن و منقبض شدن خواهد کرد.
TurkeyEnglish Call Now Button